Przewodnik zawodnika

Drodzy Zawodnicy!

Przed nami piąta – jubileuszowa edycja Triathlonu Szczecin!
Tegoroczna edycja imprezy będzie z całą pewnością obfitowała w fascynujące emocje i nowe rekordy życiowe dzięki garści nowości, które dla Was przygotowaliśmy.
Serce imprezy znajdzie się w tym roku na Nabrzeżu Starówka – na przeciwległym brzegu rzeki Odry względem poprzednich edycji imprezy. Przygotowane zostały dla Was nowe – znacznie szybsze trasy, które z pewnością pomogą Wam w uzyskaniu wymarzonych wyników na mecie.
W kilku punktach przybliżę Wam więcej szczegółów odnośnie imprezy, byście odpowiednio przygotowali się na to, co czeka na Was po przyjeździe, a także w trakcie imprezy.
Życzę Wam samej radości i satysfakcji ze startu!

Przed startem

Najważniejszy punkt programu wyjazdu na zawody – pakowanie.

Upewnijcie się, że macie wszystko, co będziecie potrzebować przed, w trakcie i po imprezie – wielokrotnie podczas naszych imprez spotykaliśmy osoby, które zapomniały pianki, kasku czy innych ważnych rzeczy. Wielokrotnie uniemożliwiało im to start w zawodach. Dlatego też zwróćcie uwagę czy na pewno wszystkie elementy niezbędne do startu są przygotowane i spakowane.

Oto nasza propozycja listy, którą powinniście przygotować jeszcze przed rozpoczęciem pakowania na zawody:

PŁYWANIE:

  1. Strój triathlonowy / strój do pływania
  2. Pianka pływacka – woda w Odrze jest zwyczajowo chłodniejsza niż w jeziorach (obecnie – 19st)
  3. Okulary do pływania
  4. Zatyczka na nos/ do uszu – jeśli zazwyczaj ich potrzebujecie
  5. Środek ułatwiający zdejmowanie pianki – nie zalecamy oliwki ani wazeliny ze względu na szkodliwe działanie na pianki neoprenowe

ROWER:

  1. Rower
  2. Kask – absolutny obowiązek!
  3. Okulary rowerowe
  4. Strój rowerowy (jeśli nie używamy stroju triathlonowego)
  5. Obuwie rowerowe
  6. Skarpetki
  7. Pompka ręczna lub Co2+zapasowe naboje
  8. Zapasowa dętka + łyżki do opon lub uszczelniacz do opon (przydatne w trakcie startu aby nie tracić czasu na zmianę dętki)
  9. Komplet kluczy imbusowych
  10. 2 Bidony
  11. Torebka do przechowania batonów i żeli energetycznych
  12. Licznik rowerowy

BIEG:

  1. Buty do biegania
  2. Ubranie (jeśli nie używamy stroju triathlonowego)
  3. Skarpetki – jeśli ich potrzebujemy, a nie założyliśmy przed etapem rowerowym
  4. Czapka

DODATKOWO:

  1. Dokument tożsamości ze zdjęciem
  2. Pasek na numer startowy – zakładamy z przypiętym numerem po etapie kolarskim na bieg
  3. Klapki – przydatne przed etapem pływackim
  4. Nożyczki
  5. Drugą parę butów do biegania (jedną parę zostawimy w strefie zmian, to druga przyda się tuż przed startem do rozgrzewki)
  6. Ubranie na rozgrzewkę
  7. Żele i batony energetyczne
  8. Dodatkowy czepek – przyda się w przypadku zimnej wody
  9. Krem do opalania z dużym filtrem UV
  10. Zegarek / pulsometr + opaska na klatkę
  11. Ręcznik
  12. Taśma izolacyjna – bardzo wiele zastosowań przy mocowaniu ekwipunku do roweru
  13. Smar do łańcucha
  14. Szmaty do czyszczenia roweru
  15. Duża pompka rowerowa stojąca – łatwiej uzyskać za jej pomocą duże ciśnienie powietrza w oponach
  16. Zapasowe dętki i opony – na wypadek ich uszkodzenia w przeddzień zawodów
  17. Gumki recepturki – przydatne do zamocowania butów rowerowych na rowerze w optymalnej pozycji

Co, jeżeli czegoś zapomnicie?

Jeżeli stwierdzicie w ostatniej chwili, że jednak czegoś zapomnieliście, na terenie naszej imprezy przy biurze zawodów czynne będzie Expo, gdzie znajdziecie wiele sklepów ze sprzętem sportowym. Powinno być  tam prawie wszystko czego potrzebujecie, aby wystartować w zawodach. Niemniej, dla Waszego spokoju i ograniczenia nerwów związanych ze startem, nie zostawiałbym kwestii zakupów na ostatnią chwilę.

Dojazd na imprezę
W pobliżu bazy zawodów znajduje się parking, zaznaczony na planie sytuacyjnym numerem 6.
Adres: Szczecin, ul. Wendy 14
UWAGA:
Dojazd na parking zawodów w dniu imprezy – 22.07 – do godziny 7:00
Wyjazd z parkingu w dniu imprezy – 22.07 – po godzinie 14:00

Nasze biuro zawodów czynne będą w następujących godzinach:
21.07.2018 (sobota)   10:00 -20:00
22.07.2018 (niedziela)  06:00 –7:00
Strefa EXPO czynna będzie w godzinach:
21.07.2018 (sobota)   10:00 -20:00
22.07.2018 (niedziela)  06:00 – 14:00

Strefa EXPO znajdować się będzie tuż przy biurze zawodów i strefie zmian – wszystko jest na miejscu!

 

W pakiecie startowym znajdziecie:

  • czepek startowy,
  • numer startowy
  • naklejki z numerami
  • chip pomiaru czasu

Kolor czepka oznaczać będzie dystans startu. Start odbywa się falami.
Na numerze startowym prosimy nanieść przydatne informacje w razie wypadku, gdy potrzebna będzie interwencja medyczna. Kolor numeru startowego określa dystans na jakim startujemy. Naklejki z numerami znajdujące się w pakiecie startowym umieśćcie proszę według wytycznych podanych na nich tzn. pod każdą naklejką jest opis mówiący, gdzie należy ja przyczepić. Naklejki, które otrzymacie muszą być naklejone odpowiednio: duża naklejka na sztycy podsiodłowej roweru, dwie małe naklejki na przodzie i z boku kasku, naklejka na worek do depozytu.

Gdy odbierzecie już swój pakiet startowy i przygotujecie sprzęt do zawodów (nakleicie numer startowy i przymocujecie numer startowy do paska), zalecam również ponowne sprawdzenie stanu technicznego sprzętu, po czym jesteście gotowi do wprowadzenia roweru do strefy zmian. Strefa zmian czynna jest w następujących dniach i godzinach:

21.07.2018 (sobota)
16.00 – 20.00 wstawianie rowerów do strefy zmian dla zawodników dystansu ½, ¼, 1/8 i sztafet

22.07.2018 (niedziela)
6.00 – 7.30 możliwość wejścia do strefy zmian oraz wstawianie rowerów do strefy zmian dla zawodników dystansu ½, ¼, 1/8 i sztafet
15:00 – 17:00 – godziny wyprowadzania rowerów ze strefy zmian dla zawodników dystansu ½, ¼, 1/8 i sztafet

 

Wprowadzenie roweru możliwe jest tylko po okazaniu numeru startowego. Wchodząc do strefy zmian sędzia sprawdzi także stan techniczny roweru oraz kasku rowerowego (kask musi być założony i zapięty na głowie). Strefa zmian jest chroniona przez profesjonalną agencję ochrony zarówno podczas zawodów jak i w godzinach poza godzinami imprezy sportowej.
W strefie zmian każdy zawodnik ma wyznaczone stanowisko do przywieszenia roweru, przy którym znajduje się koszyk, do którego należy włożyć całe wyposażenie, które niezbędne będzie podczas startu.

Do koszyka w strefie zmian radzimy włożyć:

  • obuwie kolarskie i biegowe,
  • skarpetki
  • kask
  • czapkę na etap biegowy
  • okulary
  • żele, które będziecie potrzebować na etap biegowy

 

Pasta Party

W przededniu startu zapraszamy na Pasta Party, która wydawana będzie tuż obok biura zawodów, w sobotę 21.07 w godzinach 18:00-20:00

 

Dzień startu

Gdy dotrzecie już do strefy zawodów zalecam ponowne wejście do strefy zmian i sprawdzenie stanu technicznego sprzętu. Zalecamy także montaż w tym momencie żeli, batonów, bidonów czy innych produktów na rower (jeżeli widzicie potrzebę zabierania własnych produktów).

Po wyjściu ze strefy zmian jest możliwość pozostawienia rzeczy w depozycie znajdującym się w biurze zawodów, gdzie odbieraliście pakiety startowe –  w godzinach od 7.00 – 16.00.
W pakietach startowych znajdziecie naklejkę, którą weźcie ze sobą do depozytu. Jako depozyt należy złożyć jedną torbę, do której włożycie wszystko co chcecie złożyć w depozycie. Tam na torbę zostanie nałożony worek ochronny, na który zostanie naklejona naklejka z Waszym numerem, którą otrzymaliście w pakiecie. Do depozytu nie będą przyjmowane żadne rzeczy luzem – wszystko musi znajdować się w jednej torbie. Odbiór worka z torbą możliwy jest tylko po okazaniu numeru startowego.

 

Etap pływacki

Gdy jesteście już gotowi musicie przejść do strefy startu na końcu której znajdować się będzie brama dmuchana Aquaspeed oraz mata pomiaru czasu.

Start odbędzie się falami, z powierzchni wody:

  • Zawodnicy startujący na dystansie 1/2 startują razem w 1 fali o 8:00,
  • zawodnicy na dystansie 1/8 w jednej fali o 9:30,
  • na dystansie 1/4 – 2 fale:
    • numery 321-490 – 10:00
    • numery 491-650 – 10:05

Na 5 minut przed startem zawodnicy będą wpuszczani do wody w celu krótkiej rozgrzewki i ustawienia się na linii startu.

Trasa pływacka będzie dokładnie oznaczona. Przed startem pierwszej fali na każdym dystansie skuter wodny pokaże trasę pływacką, zwróćcie na to szczególną uwagę. Zawodnicy muszą znać trasę pływacką i samemu ją pokonać. Sędzia zawodów towarzyszy zawodnikom na trasie pływackiej i pilnuje przestrzegania przepisów. Sędzia nie może jednak wskazywać zawodnikowi w jakim kierunku ma płynąć oraz jak przebiega trasa.

Zawodnicy startujący na na dystansie 1/8 i 1/4 mają do opłynięcia 3 duże boje nawrotowe – po minięciu pierwszej trasa skręca w prawo, a po minięciu trzeciej prosimy kierować się do bramy mety etapu pływackiego. Boje nawrotowe należy ominąć po lewej stronie (omijamy je prawym barkiem), by zostać sklasyfikowanym.
Zawodnicy dystansu ½ pokonują 2 pętle, zatem po minięciu trzeciej boi, opływają czwartą boję prawym barkiem (po lewej stronie) i kierują się w prawo na drugą pętlę.

 

Strefa zmian pływanie-rower (T1)

Gdy dopłyniemy do brzegu, wybiegamy z wody w miejscu specjalnie oznaczonym dmuchaną bramą i przebiegając przez matę pomiaru czasu udajemy się do strefy zmian w miejsce gdzie pozostawiliśmy swój rower (miejsce oznaczone numerem – według numeru startowego). Na dobiegu do strefy zmian nie wolno siadać na ziemi i ściągać pianki. Na dobiegu możecie jedynie ściągnąć piankę do połowy. Można natomiast ściągnąć czepek i okularki, ale nie wyrzucać ich poza trasę, tylko biec z nimi w ręce. Gdy dobiegniecie do swojego stanowiska, ściągacie piankę i wraz z okularkami i czepkiem i umieszczacie wszystko w swoim pojemniku (tzw. boxie). Następnie zakładacie buty oraz kask i zdejmując rower ze stojaka ruszacie na trasę rowerową – prowadząc rower. Strefa zmian jest przelotowa tzn. zawodnicy wybiegają na trasę rowerową z przeciwnego narożnika strefy od tego którym do niej wbiegali. Wsiadamy na rower dopiero po przebiegnięciu przez belkę startową gdzie znajdować się będzie sędzia zawodów. Dozwolony jest dobieg na boso z butami wpiętymi w pedały. Po przekroczeniu belki startu (linia namalowana na asfalcie) rozpoczynacie etap rowerowy.

 

Etap kolarski

Pamiętajcie proszę – na całej trasie rowerowej obowiązuje absolutny zakaz odpinania i ściągania kasku rowerowego. Obowiązuje także absolutny zakaz tzw. Draftingu – nie wolno Wam jechać w odległości mniejszej niż 10m za inną osobą na dystansie 1/8 i ¼ oraz 12m na dystansie ½.

Sędziowie będą tego pilnować i karać kartkami karnymi, a nawet w skrajnych wypadkach dyskwalifikować.

Cała trasa rowerowa oznaczona będzie znakami kilometrowymi ustawionymi co 10 kilometrów. Zawodnicy mają do pokonania kolejno jedną pętlę na dystansie 28,25; dwie pętle na dystansie 56,5 oraz cztery pętle na dystansie 112,99. Po każdej pętli następuje zjazd z Drogi Krajowej w kierunku strefy zmian, gdzie po odcinku 600m znajduje się nawrót na kolejną pętlę.
Dopiero po pokonaniu ostatniego okrążenia prosimy o kierowanie się dalej prosto do strefy zmian.
Na trasie kolarskiej znajdować się będą punkty żywieniowe – 1 na każdej pętli kolarskiej. Będą na nich dostępne woda, napoje izotoniczne, banany i żele energetyczne.

Strefa zmian rower-bieg (T2)
Na asfalcie będzie wyznaczona linia (tzw. belka), przed którą należy zejść z roweru i dalej prowadzić go aż do swojego stanowiska w strefie zmian. Przed odwieszeniem roweru nie wolno odpiąć ani ściągać kasku z głowy! Dozwolone jest to dopiero po odwieszeniu roweru na stanowisko.

Następnie wkładamy rzeczy z etapu kolarskiego do pojemnika i zakładamy rzeczy na etap biegowy wraz z paskiem z numerem startowym, jeśli nie założyliście go na etap kolarski. Na etapie biegowym numer startowy należy umieścić z przodu ciała.

Etap biegowy
Jedna pętla trasy biegowej ma 5,2km, więc na dystansie 1/2 do pokonania będą 4 pętle, na dystansie 1/4 – 2 pętle, natomiast na dystansie 1/8 – tylko 1 pętla. Trasa rozpoczyna się tuż przy strefie zmian i wiedzie w całości asfaltowym chodnikiem wzdłuż brzegu rzeki Odry oraz po Moście Długim. Trasa biegu jest niemal całkowicie płaska i w większości pokryta nawierzchnią z kostki brukowej oraz asfaltu.

Na trasie biegowej dla zawodników na dystansie na każdej pętli przygotowane będą 2 punkty odżywcze. Na punktach czekać na Was będą: pierwszy– woda, żele Diamant, pomarańcze, gąbki; drugi punkt – woda, napoje izotoniczne, banany oraz gąbki z wodą. W razie wystąpienia wysokich temperatur na trasie biegowej ustawione zostaną dwie kurtyny wodne.
Gdy pokonacie już odpowiedni dystans na trasie biegowej, udajecie się na metę, gdzie czekać na Was będziemy z zasłużonymi medalami oraz strefą gastronomiczną, w której znajdziecie: ciasta, arbuzy, piwo, wodę i baseny z zimną wodą.

Odbiór rowerów ze strefy zmian możliwy jest tylko po okazaniu numeru startowego oraz po oddaniu chipu startowego. Po przejściu przez matę zawodnik oddaje chip i może odejść z rowerem. Dlatego też – prosimy o nie pozbywanie się chipu na mecie.

Wyprowadzenie roweru ze strefy zmian możliwe będzie w godzinach:
22.07.2018 (niedziela)
15:00 – 17:00 – godziny wyprowadzania rowerów ze strefy zmian dla zawodników dystansu ½, ¼, 1/8 i sztafet

Wyniki zostaną opublikowane niezwłocznie po zakończeniu imprezy. Każdy zawodnik otrzyma sms z jego czasem i zajętym miejscem.

Dekoracja zawodników odbędzie się w godzinach:
17:00 – ceremonia wręczenia nagród na wszystkich dystansach,

17:30 – ceremonia wręczenia nagród cyklu Tri Tour, zakończenie imprezy

Biuro rzeczy znalezionych czynne będzie od środy 25 lipca, a pytania w tym zakresie prosimy kierować pod adresem zapisy@sltevents.pl

Mam nadzieję, że przedstawiony zestaw informacji okaże się dla Was przydatny i odpowie na większość pytań związanych ze startem w Triathlonie Szczecin.
W najbliższych dniach zamieszczać będziemy wiele przydatnych informacji na naszej stornie www oraz na fanpage FB imprezy.

Życzę Wam wszystkim bezpiecznych treningów w ostatnich dniach przygotowań i do zobaczenia w Szczecinie na mecie!

Wojciech Kruczyński
Dyrektor zawodów Triathlon Szczecin